Filmrecensie: Thor: Ragnarok

Titel: Thor: Ragnarok

Regisseur: Taika Waititi

Cast: Chris Hemsworth, Tom Hiddleston, Mark Ruffalo, Anthony Hopkins, Idris Elba, Cate Blanchett

Duur: 133 minuten

Genre: Marvel, Actie, Avontuur

Verschenen: 26 oktober 2017

Marvel’s Thor: Ragnarok vervolgt de avonturen van Thor die voor een nieuwe bedreiging komt te staan – de meedogenloze Hela. Thor verliest zijn magische hamer en wordt gevangen genomen aan de andere kant van het universum. Het wordt voor hem een race tegen de klok om op tijd terug te komen in Asgard om Ragnarok – de verwoesting van Asgard en het einde van de beschaving – te stoppen. Hiervoor moet Thor alleen eerst een dodelijke gladiator strijd overleven, waarbij hij recht tegenover zijn voormalig bondgenoot en mede-Avenger de Incredible Hulk komt te staan.

We hebben er lang op moeten wachten, maar er is eindelijk weer een vervolg met de God van de Donder in de hoofdrol. En laten we ook vooral Loki niet vergeten, de gemene en slechte broer van Thor. Maar is Loki nog net zo slecht als eerst? Of heeft hij zijn leven gebeterd? Een totale verrassing is het dat De Hulk weer van de partij is. Het leek er namelijk op dat hij de film The Avengers niet had overleefd, maar niks is minder waar!

Laten we eerst even voorop stellen dat ik gek ben op Thor en dat hij zeker wel mijn favoriete personage uit de Marvel Cinematic Universe is. Dat komt natuurlijk niet alleen maar omdat Chris Hemsworth geweldig is, maar ook omdat ik sinds dat ik klein ben al gek ben op alles wat met goden (en mythologie) te maken heeft. Ik kon mijn geluk dan ook niet op toen ik Thor: Ragnarok eindelijk in de bioscoop kon bewonderen! Wel heeeel jammer dat zijn mooie lange lokken worden afgeknipt!

Met Thor: Ragnarok gooit Marvel het over een hele andere boeg dan bij de eerdere films over Thor! In Thor en Thor: The Dark World denkt Thor elke keer dat zijn broer, Loki, te vertrouwen is. Maar elke keer wordt Thor verraden door Loki. Dat moest anders dacht Marvel. In Thor: The Dark World ging Loki dood, maar nu is hij terug! Maar is hij nog steeds de oude Loki? Of wordt hij langzaam een beetje goed? Thor neemt in ieder geval het zekere voor het onzekere en laat zich niet meer in de zeik nemen door Loki. Dat is zeker een verfrissende en verrassende twist!

Thor: Ragnarok zit vol met humor en je kan er lekker bij lachen (af en toe is het wel heel erg flauw, maar ach de film kan het hebben). Daarnaast zit er ook aardig wat actie in de film en in combinatie met de humor is het een geweldige film! Ze reizen door de kosmos, beschermen het koninkrijk Asgard en moeten de Godin des Doods, Hela, verslaan! De omgeving waar de film zich afspeelt is erg kleurrijk, vooral Sakaar (de vuilnisplaneet) ziet er erg leuk uit. Allemaal elementen voor een leuke film dus!

Het mooiste moment uit de film is toch wel als Thor en de Hulk elkaar in de arena treffen en tegen elkaar moeten vechten! Thor is zijn hamer kwijt, maar ontdekt tijdens het gevecht dat hij de kracht ook bezit zonder zijn wapen! Dit is prachtig om te zien en het lijkt net alsof de donder gewoon bij hem hoort, dat is echt heel erg goed gedaan!

Thor: Ragnarok is zeker een aanrader voor fans van de Marvel Cinematic Universe! Het is allemaal net even iets minder serieus dan de voorgaande films en dat doet de serie zeker goed. Tel daarbij de geweldige acteurs, de prachtige omgeving en de band tussen Thor en Loki op en je hebt gewoon een toppertje!