Filmrecensie: Pitch Perfect 3

Titel: Pitch Perfect 3

Regisseur: Trish Sie

Cast: Anna Kendrick, Rebel Wilson, Elizabeth Banks, Hailee Steinfeld, Brittany Snow

Duur: 93 minuten

Genre: Komedie

Verschenen: 21 december 2017

Nadat ze het wereldkampioenschap gewonnen hebben, vallen de Bellas uit elkaar: ze ontdekken dat er weinig baankansen zijn met muziek. Maar als ze de kans krijgen weer samen te werken voor een wereldwijde USO-tour, krijgt deze geweldige groep van nerds de kans om samen nog eenmaal muziek te maken.

Eindelijk is het zover: een nieuwe film met de Barden Bellas in de hoofdrol! In Pitch Perfect 3 voegen Beca, Fat Amy, Emily, Chloe en de rest zich weer samen om nog één allerlaatste keer op te treden. Maar met de Bellas weet je het maar nooit, er gebeurt altijd wel iets bijzonders en zo ook in Pitch Perfect 3.

In Pitch Perfect 3 zitten weer heerlijke nummers verwerkt waarbij je lekker kan meezingen. Denk hierbij onder andere aan Toxic van Britney Spears, Wake me Up van Avicii en If I were a boy van Beyoncé! En het belangrijkste van alles de riff-off is back, baby! Deze scène kent iedereen natuurlijk wel uit de eerste film en het is dan ook heerlijk nostalgisch om de riff-off terug te zien keren in de derde, en laatste, Pitch Perfect film! Alleen zijn het hier niet alleen maar acapella-groepen die meedoen, maar ook een echte band! Indrukwekkend is het dus zeker.

Daarnaast zit er ook weer lekker veel humor in de nieuwe Pitch Perfect film! Rebel Wilson, oftewel Fat Amy, is gewoon echt geweldig in wat ze doet. Zonder haar zou de film toch niet hetzelfde zijn en vooral veel minder leuk! Regelmatig lag ik namelijk dubbel om haar gekke (en eerlijke) uitspraken! Ze schaamt zich nergens voor en dat is mooi om te zien. Het was zeker weer anderhalf uur heerlijk genieten met tranen in je ogen!

Ook zit er veel meer actie in Pitch Perfect 3 dan je eigenlijk zou verwachten. Hiervan krijg je bij de opening al een voorproefje! Fat Amy valt door een raam heen met een brandblusser en de Barden Bellas kunnen maar net van de boot afkomen voordat deze ontploft. De afwisseling tussen humor en actie is verfrissend en houdt de kijker zeker geboeid.

In Pitch Perfect 3 komen we iets meer over Fat Amy en haar verleden te weten. Ik denk dat dit een goede twist in het verhaal is, omdat het anders echt te veel zou lijken op de eerdere Pitch Perfect films. Hierin doen de Barden Bellas namelijk ook mee aan een zangcompetitie, niks vernieuwends dus. Maar de grote vraag die aldoor door je hoofd blijft spoken is: zal Beca de Barden Bellas verlaten en solo gaan? Om daar een antwoord op te krijgen moet je echt Pitch Perfect gaan kijken!

Pitch Perfect 3 is een waardige afsluiting van een tijdperk waarvan ik ontzettend heb genoten. Stiekem ga ik de Barden Bellas wel een beetje missen, maar gelukkig kan ik de films nog wel een keertje opnieuw bekijken! Pitch Perfect 3 is een heerlijke komedie, waarbij je samen met je vrienden heerlijk wat kan aflachen! En de riff-off is natuurlijk het hoogtepunt van de film!

Bron Beeld: Universal Pictures