Filmrecensie: Kingsman: The Golden Circle

★★★★☆

Titel: Kingsman: The Golden Circle

Regisseur: Matthew Vaughn

Cast: Taron Egerton, Channing Tatum, Colin Firth, Halle Berry, Julianne Moore, Mark Strong, Elton John

Duur: 141 minuten

Verschenen: 21 september 2017

In Kingsman: The Golden Circle staan onze helden voor een nieuwe uitdaging. Wanneer de hoofdkwartieren worden verwoest en de wereld wordt gegijzeld, leidt hun reis naar de ontdekking van een gelieerde spionageorganisatie in de States, met de naam Statesman. In een nieuw avontuur wordt het uiterste gevraagd van de kracht en het verstand van de agenten. Samen moeten de organisaties een meedogenloze gemeenschappelijke vijand verslaan om de wereld te redden, iets dat ondertussen een gewoonte wordt voor Eggsy…

Kingsman: The Secret Service was een groot succes! Het is dan ook niet zo raar dat er een vervolg verschenen is! Het is nu natuurlijk de grote vraag of Kingsman: The Golden Circle aan zijn voorganger kan tippen? En ik denk dat de film aardig in de buurt komt!

Kingsman: The Golden Circle is vanaf het allereerste moment spannend. Het begint namelijk direct met een wilde achtervolging. Eggsy (Taron Egerton) wordt achterna gezeten door Charlie, een ex-Kingsman leerling uit de eerdere film. Je zit dus meteen helemaal in de film! Natuurlijk lukt het Eggsy om op spectaculaire wijze te ontsnappen, maar helaas krijgt Charlie toch nog waar hij voor gekomen is. Kingsman wordt aangevallen en alle druk komt nu op de schouders van Eggsy en Merlin (Mark Strong) te liggen. Maar kunnen zij de Kingsman nog redden?

Ze schakelen de hulp in van hun neven in Amerika: Statesman. Ik vond het leuk om te zien dat de Kingsman niet alleen zijn. De Statesman vertrouwde hen bijna meteen en aarzelde niet om hun hulp aan te bieden. Ook is er natuurlijk weer een grote slechterik die op het toneel verschijnt: Poppy (Julianne Moore). Zij speelt haar rol met grote overtuiging! Ondanks haar lieve uiterlijk is ze een echte bitch! Je kan beter maar doen wat ze zegt, anders eindig je misschien nog wel in een lekkere cheeseburger!

Kingsman: The Golden Circle is zeker een film die je niet al te serieus moet nemen. Er gebeuren namelijk een heleboel dingen die niet realistisch zijn, maar dat maakt de film juist wel heel erg leuk om naar te kijken. Je valt soms bijna van je stoel door het lachen! Om even een impressie te geven: er komt een hilarisch dansende Channing Tatum voorbij en Elton John ziet eruit als een clown! Dit kan niet anders dan op je lachspieren werken!

Helaas is het niet alleen maar rozengeur en maneschijn in Kingsman: The Golden Circle. Er gebeuren vrij heftige dingen en je moet afscheid nemen van een aantal geliefde personages! Maar dit zorgt er wel voor dat de film echt impact heeft op de kijker. Je leeft mee, maakt je druk, wordt boos en hoopt met heel je hart dat er gerechtigheid zal plaatsvinden! Of dat ook gebeurt is nog maar de vraag!

Naast de geweldige prestatie van Julianne Moore, doen Taron Egerton, Mark Strong en Colin Firth het ook weer geweldig! De chemie tussen Taron Egerton en Colin Firth is gelukkig nog steeds aanwezig. Ze spelen perfect op elkaar in, waardoor hun band erg overtuigend en realistisch overkomt! Het is wel jammer dat Channing Tatum een wel erg kleine rol heeft in Kingsman: The Golden Circle. Ik had echt verwacht dat we veel meer van hem zouden zien, maar helaas valt dat echt vies tegen! Maar wie weet zien we hem wel terug in het vervolg.

Kingsman: The Golden Circle zit weer vol met goede, maar harde actie! Herinner je nog de kerkscène uit Kingsman: The Secret Service? Nou, in deze film heb je een paar van dat soort scènes! Er worden mensen opgeblazen, door midden gesliced en in een gehaktmolen gegooid (ja, zo komen die heerlijke cheeseburgers tot stand natuurlijk!). Ondanks dat het heel luguber klinkt valt dat best mee. Dat komt vooral door de humor die in de film is verwerkt!

Kingsman: The Golden Circle is ideaal voor de liefhebbers van actiefilms. Naast de spectaculaire vechtscènes zit er een heerlijke dosis humor in de film! En Elton John in een soort van clownspak met zilveren hakken wil je natuurlijk echt niet missen!

Bron Beeld: 20th Century Fox, Marv Films