Filmrecensie: Justice League

Titel: Justice League

Regisseur: Zack Snyder, Joss Whedon

Cast: Henry Cavill, Ben Affleck, Gal Gadot, Jason Momoa, Ray Fisher, Ezra Miller

Duur: 121 minuten

Genre: Avontuur, Actie

Verschenen: 16 november 2017

Gevoed door het herstelde vertrouwen in de mens en geïnspireerd door de onbaatzuchtigheid van Superman, krijgt Bruce Wayne nu te maken met een nog grotere vijand. Maar gelukkig krijgt hij hulp van een nieuwe bondgenoot: Diana Prince. Batman en Wonder Woman moeten snel een team van metahumans samenstellen om de strijd aan te gaan met deze nieuwe dreiging. Maar ondanks het team van superhelden, Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadot), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) en The Flash (Ezra Miller), is het misschien al te laat om de wereld te behoeden voor een catastrofale ramp.

De verwachtingen voor de nieuwe film van DC Comics liggen hoog, zeker na het succes van Wonder Woman. Ook laait de strijd met Marvel hoog op en moet Justice League scoren! Naar mijn mening is Justice League zeker een geslaagde film vol met actie, humor en superkrachten!

In Superman vs. Batman zagen we dat Superman het niet overleefde. Justice League begint daarom met een fragment over Superman. Hij legt aan een paar kinderen uit, die een podcast aan het maken zijn, dat de S op zijn uniform staat voor hoop! Dit is ook gelijk de rode draad die door Justice League loopt. Het is een goede en stevige basis, waardoor de film een mooi geheel wordt.

Batman, Superman en Wonder Woman hebben, voor Justice League, allemaal al één of meerdere solofilms gehad, waardoor je een band met ze hebt opgebouwd. Je weet wat ze hebben meegemaakt en wie ze daardoor zijn geworden. Cyborg, Aquaman en The Flash zijn helemaal nieuw (hoewel The Flash natuurlijk wel in een serie te zien is). Hun verhaal wordt in korte fragmenten naar voren gebracht. Dit was net genoeg om ze te leren kennen en dat is dus prima gedaan. Wel hoop ik dat er snel films zullen verschijnen over deze drie superhelden! Ik ben echt heel erg benieuwd naar hun verhalen.

De nieuwe groep superhelden in Justice League voelt meteen vertrouwd aan voor de kijker. Je voelt de chemie tussen de acteurs en ze vormen echt een team! Ze brengen hun rol overtuigend over en de oneliners die er af en toe doorheen gegooid worden zijn geweldig. ‘Dressed like a bat… I dig it!’ zal nog wel even in mijn hoofd blijven hangen!

Aan actie is geen gebrek in Justice League. De Steppenwolf gaat namelijk op zoek naar de drie Motherboxes en die zijn op verschillende plekken verstopt: bij de Amazones, bij de Atlantiërs en bij de mensen. De verdediging bij de Atlantiërs vond ik het spectaculairste. Dit was onder water en er werd  gebruik gemaakt van hele vette krachten! Ook het eindgevecht was spannend en liet de kijker op het puntje van zijn stoel zitten!

Jammer vind ik wel dat de vijf superhelden (Wonder Woman, Batman, The Flash, Aquaman en Cyborg) in Justice League geen schijn van kans hebben tegen Steppenwolf. Het lukt ze totaal niet om hem te verwonden totdat Superman op het toneel verschijnt. Natuurlijk is hij het sterkste van iedereen, maar het had er van mij best iets minder dik boven op mogen liggen! Nu lijkt het alsof de andere superhelden niks waard zijn. Vooral Wonder Womans krachten vielen erg tegen in vergelijking met haar solofilm.

Justice League is een mooi vormgegeven actiefilm vol met verschillende superhelden! Het vleugje humor dat in de film zit en de oneliners doen het erg goed en laten de kijker lachen. Ook de actiescènes zijn spectaculair en de fans zullen ervan genieten! Ik denk dat DC Comics zichzelf met deze film zeker heeft bewezen en dat de strijd met Marvel nog wel even zal blijven bestaan.

Bron Beeld: DC Comics