Filmrecensie: Deadpool 2

Titel: Deadpool 2

Regisseur: David Leitch

Cast: Ryan Reynolds, T.J. Miller, Morena Baccarin, Josh Brolin, Brianna Hildebrand, Zazie Beetz

Duur: 120 minuten

Genre: Marvel, Actie, Avontuur

Verschenen: 17 mei 2018

Na het overleven van een bijna fatale runderaanval, worstelt een misvormde cafetaria-kok (Wade Wilson) om zijn droom te verwezenlijken om een succesvolle barman te worden – terwijl hij daarnaast ook nog moet leren omgaan met smaakverlies.

Op zoek naar zijn levenslust én een fluxcondensator, gaat Wade de strijd aan met ninja’s, de yakuza en een groep seksueel agressieve honden. Terwijl hij ondertussen de wereld rondreist om het belang van familie, vriendschap en smaak te ontdekken – op zoek naar avontuur en de felbegeerde koffiemok-titel ‘World’s Best Lover’.

2016 was het jaar van Deadpool. Er ontstond een hele hype rondom deze anti-held en de film over Deadpool was een ontzettend groot succes. Daar  moest natuurlijk een sequel van komen! En die is er na 2 jaar eindelijk gekomen: Deadpool 2. Maar kan de sequel tippen aan de eerste film? Of heeft Deadpool zijn magie verloren?

In Deadpool 2 verschijnt er een nieuwe schurk op het toneel, namelijk de cyborg Cable. Hij zit achter een jongen aan die zichzelf Firefist noemt. Deadpool weet bijna zeker dat hij Cable niet alleen aan kan en stelt daarom een nieuw team met superhelden samen: X-Force! Helaas bestaat X-Force niet erg lang en komen de meeste leden op een gruwelijke wijze om het leven, behalve Domino. Zij heeft zoveel geluk, dat het eigenlijk een superheldenkracht is!

Wat zeker niet ontbreekt in Deadpool 2 is humor. Je valt weer regelmatig van je stoel door het lachen (tenzij je naar Pathe 4DX gaat, dan word je door elkaar geschud)! Er zitten weer heerlijke oneliners in de film en ook het belachelijk maken van andere films wordt weer volop door Deadpool gedaan. Films zoals Frozen, Batman, Superman, maar ook X-Men & Wolverine moeten eraan geloven! En dat is zeker ook de kracht van Deadpool 2: het laat de kijker lachen!

In Deadpool 2 zitten behoorlijk veel verrassende wendingen die je als kijker niet allemaal aan ziet komen. De film is hierdoor lekker onvoorspelbaar en hierdoor blijft de film leuk om naar te kijken! Ook aan actie in Deadpool 2 is zeker geen gebrek. Er wordt gevochten, er zijn achtervolgingen en ook een super groot Marvel karakter (ik verklap lekker niet wie) verschijnt op het toneel. Hierdoor is de sequel wel iets meer een echte superheldenfilm dan de eerste film.

Ryan Reynolds speelt de rol van Deadpool weer vol overtuiging. Daarnaast keren er nog een aantal bekende acteurs terug, zoals T.J. Miller (als Weasel), Leslie Uggams als Blind Al en Karan Soni (als Dopinder). Maar er verschijnen ook allemaal nieuwe karakters in Deadpool 2, zoals Firefist. Hij wordt gespeeld door Julian Dennison en hij heeft zijn karakter eigen gemaakt. Josh Brolin speelt de rol van Cable ook heel erg goed. Ook zijn alle acteurs goed op elkaar ingespeeld. Dit tilt de film echt naar een hoger niveau.

Heb jij van Deadpool genoten? Dan ga je zeker weten ook van Deadpool 2 genieten. Het is wel meer een echte superheldenfilm, maar door alle humor, oneliners, actie en een aantal prachtige onderliggende boodschappen is Deadpool 2 een geweldige film geworden! Ik hoop zeker dat we Deadpool nog een keertje tegenkomen in het Marvel Universum!

Bron Beeld: Marvel Studios, 20th Century Fox