Titel: Game Helden tegen de monsters

Serie: Game Helden (1)

Auteur: Marcel van Driel

Illustrator: Paco Vink

Aantal bladzijdes: 99

Prijs: € 15,99

Billy Bones heeft onlangs een hele nieuwe serie, met de tofste avonturen, gelanceerd; de Billy Bones Bazen-boeken! Dit zijn verhalen die kunnen worden voorgelezen, die je samen óf lekker zelf kunt lezen. Doordat er in deze boeken gebruik wordt gemaakt van korte hoofdstukken en zinnen is het makkelijker en leuker om een boek te lezen. Dus wil jij lezen de baas worden? Dan zijn de Billy Bones Bazen-boeken iets voor jou!

Er zijn drie verschillende categorieën binnen de Billy Bones Bazen-boeken. In de samen lezen-boeken staan makkelijk te lezen woorden in kleur. Hierdoor zie je meteen welke woorden je zelf kunt lezen. Vind je het leuker om voorgelezen te worden? Dan kun je voor een voorlezen-boek kiezen. Als je lezen al (bijna) de baas bent, dan is een lekker lezen-boek iets voor jou! En van deze laatste categorie wil ik jullie in deze blog kennis laten maken met De magische bieb – Bieb op stelten en Gamehelden tegen de monsters.

De magische bieb – Bieb op stelten (Femke Dekker)

Een onverwachte ontmoeting in een mysterieuze bibliotheek. Jonas, Wilgje en Stan ontdekken dat er iets vreemds aan de hand is… Lukt het ze om het magische wezen dat ronddwaalt te vangen?

Bieb op stelten is het eerste deel van De magische bieb-serie, geschreven door Femke Dekker. Het verhaal wordt ondersteund door prachtige illustraties van Mark Chambers. Samen laten ze de bibliotheek en het verhaal tot leven komen voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar. De illustraties zijn gedetailleerd en passen goed bij het verhaal. Wanneer je Bieb op stelten openslaat zie je meteen aan de opmaak dat het een boek is om mee te leren lezen. Er is gebruik gemaakt van een groot lettertype, er staat weinig tekst op een pagina en je vindt regelmatig een illustratie.

Het verhaal in Bieb op stelten is simpel en helemaal niet ingewikkeld, perfect dus voor de doelgroep van het boek. Want hierdoor kunnen kinderen zich goed concentreren op het leren lezen. En daarbij word je samen met Jonas, Wilgje en Stan moeiteloos een mysterieus avontuur ingetrokken. Het is een klein beetje spannend, grappig en voor je het weet heb je alweer een hoofdstuk gelezen. Femke Dekker zorgt er met dit verhaal zeker voor dat kinderen willen gaan lezen, want waarom is deze bibliotheek nou magisch? Je ontdekt het alleen door verder te lezen! Een grappig details dat Jonas eigenlijk helemaal niet van lezen houdt, maar toch geniet van de bibliotheek!

Conclusie: Billy Bones Bazen-missie geslaagd!

Game Helden tegen de monsters (Marcel van Driel)

Om een reuzenslang in een game te verslaan, moeten Raff, Puck, Manú en Phileine Power Ups verzamelen. Wanneer ze uit de game worden gegooid, blijken ze deze superkrachten in het echt te hebben! Lukt het de Game Helden om uit de klauwen van de superschurk De Leeuwin en haar monsterleger te blijven?

Game Helden tegen de monsters is het eerste deel van de Game Helden-serie, geschreven door Marcel van Driel. Ook dit boek is geschikt voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar en wederom is de opmaak gericht op het leren lezen. De illustraties zijn gemaakt door Paco Vink. Het bijzondere aan deze illustraties is dat ze op een echte game lijken en dit zorgt ervoor dat je als lezer het gevoel hebt te worden meegenomen in een gamewereld! Dit zal kinderen zeker aanspreken, omdat het herkenbaar is.

Game Helden tegen de monsters is geschikt voor de stoere lezers. Marcel van Driel heeft het verhaal namelijk extra spannend gemaakt met een meedogenloze schurk. Niemand is veilig, ook de Game Helden niet. Maar dat weerhoudt ze er niet van om de strijd aan te gaan en te vechten voor het goede. Marcel van Driel laat de gamewereld goed tot leven komen en legt duidelijk uit hoe alles in elkaar zit. Verder leest Game Helden tegen de monsters lekker vlot weg en op het einde word je nieuwsgierig gemaakt naar het volgende deel.

Tagged , , , , , , ,